Rabu, November 21, 2007

About Malaysia >> Special thread for Merelyn

sebenernya blog ini hanya menyampaikan info2 unik...
kerana ada yg berminat, kita buka sedikit aja deh...
dan mohon dimaklumi ini bukan flamming yo..
here we go..



Pembajakan Produk Indonesia Masih Berlangsung

Pembajakan produk Indonesia di luar negeri hingga kini masih berlangsung seperti kopi cintamani yang diriset di Prancis, produk tradisional kain batik dan songket yang dipatenkan menjadi produk Malaysia dengan harga cukup tinggi. "Hal itu tidak bisa dibiarkan terus berlangsung sebab telah merugikan Indonesia yang selama ini mempertahankan kelestariannya sebagai produk dan pengetahuan tradisional," kata Dirjen Kehakiman dan HAM RI, Prof Dr A Bachri AZ di Jambi, Selasa.  - dikutip dari harian republika. Sebagian isinya adalah seperti yang terkutip di atas
(republika)

Segala hal tentang Indonesia, akan selalu menjadi hal yang menarik perhatianku, mungkin karena dulu sempat tergila-gila akan karya Pramoedya Ananta Toer d Maestro yang ga pernah tua sama sekali,soalnya di masa2 terakhirnya, dia masih sempat membuat tulisan untuk majalah Playboy Indonesia yang telah cetak dua kali, kemudian hengkang setelah terlebih dahulu babak belur dikeroyok habis oleh para pesaing lokal seperti FHM, ME, de el el.

(Me No 1 : OOT, OOT, Back To Topic bosss !!!! X( )

Membayangkan, tempe yang telah menjadi kebanggaan Indonesia sejak lama, kopi cintamani (meski aku ga tau itu dari mana ??? :D ) diriset di paris, dan tak lama lagi bakal dipatenkan, batik dari jawa, songket milik minangkabau, dan terakhir adalah angklung juga kabar2nya akan dipatenkan malaysia (seperti yang terkutip dari mediaindonesia.com, dan dikutip ulang di web tokyoindonesianschool)


Angklung

Masyarakat Musik Angklung resah karena mereka mendengar "kabar angin", angklung akan dipatenkan oleh Malaysia,
......
jika angklung sampai dipatenkan negara lain, pada masa yang akan datang seniman Indonesia harus meminta izin kepada negara lain jika ingin memproduksi atau memainkan instrumen tersebut.
.....
jika pemerintah tidak bertindak, nasib angklung Indonesia bisa berakhir.
.........
angklung sudah dikenal sejak orang Sunda masih memeluk agama Hindu pada masa kerajaan Padjadjaran. Saat itu angklung dibunyikan untuk memberi tanda waktu sembahyang

angklung malaysia youtube.com

menurut wikipedia

Quote:In the early 20th century, the angklung was adopted in Thailand, where it is called angkalung (อังกะลุง). The Thai angklung are typically tuned in the Thai tuning system of seven equidistant steps per octave, and each angklung has three bamboo tubes tuned in three separate octaves rather than two, as is typical in Indonesia.
Angklung had also been adopted by its Austronesian neighbours, inparticularly Malaysia and the Philippines, where they are rather played as part of bamboo xylophone orchestras. They are generally played using a pentatonic scale similar to the Indonesian slendro, although in the Philippines, sets also come in the diatric and minor scales used to perform various Spanish-influenced folk music.

http://en.wikipedia.org/wiki/Angklung

dan ini versi bahasa malingsia

Quote:Sungguhpun angklung adalah kesenian suku sunda di Jawa Barat, Indonesia. Mang Udjo adalah salah satu seniman dari Bandung yang melestarikan angklung. Ia diperkenalkan ke Malaysia sesaat setelah masa konfrontasi [1]. Bagaimanapun, kini angklung dimainkan secara meluas di Malaysia.
Pada kebiasaannya permainan muzik Angklung dipersembahkan secara berkumpulan untuk majlis keraian dan juga iringan tarian seperti 'Kuda kepang dan 'Barungan' yang mula berkembang di Johor.
Pada masa kini esemble Angklong yang membolehkan Angklong dimainkan oleh seorang pemain sahaja telah dihasilkan.
 
http://ms.wikipedia.org/wiki/Angklung

.......

membayangkan semua yang terberitakan ini, membawaku kepada kesimpulan ...
bahwa Indonesia sedang di-'porotin'.
Hmm, aturan peraturan mengenai hak paten, memang akan terkesan kejam, mempertimbangkan prosesnya yang berbelit-belit, serta, dengar dari kabar2 burung gereja tua panbers, Indonesia mendapat banyak tekanan dari negara maju mengenai hak cipta ini.
Wahh.. bakalan seru juga, mungkin ke depan ini, akan terjadi perang klaim mengklaim hak paten, yang sama sekali tidak lucu. Bayangkan ketika
kita mau main angklung, harus minta izin ke Malyasia ????
Hmm...
Apakah sejarah memang harus tunduk kepada Hak Paten ?
Atau.. sejarah itu adalah masalah Hak Paten ???
Jawabnya sih bukan ..
karena Sejarah sepertinya adalah tentang sesuatu yang tertulis, dan tertulis lengkap. Seperti hal yang kritis pada SDPM Software Development Project Management, dokumentasi memegang peranan penting.
Jadi ?? Sepertinya kalau memang Indonesia memang memiliki Dokumentasi lengkap mengenai hal2 yang telah di-rampok tsb... mungkin karya2 Indonesia tsb, masih dapat diselamatkan.


Lagu rakyat Indonesia ada di situs kebudayaan malingsia

coba anda kenali mana lagu2 Indonesia di list berikut -->

ada lagu injit2 semut
http://www.heritage.gov.my/kekkwa/index.php?bahan=viewbudaya.php?id=62

lagu Burung Kakatua (Juga) Hinggap di Malaysia
http://strm1.heritage.gov.my/audio/l...nal/burung.wma

backup
http://rapidshare.com/files/66169321/burung.wma.html

Tak ada anak Indonesia yang tidak mengenal lagu ini. Lagu yang tidak diketahui pengarangnya ini dinyanyikan secara turun temurun sejak zaman baheula sehingga diyakini bahwa itu adalah lagu bangsa sendiri.

Tapi rupanya lagu itu juga hinggap ke Malaysia, sebagaimana lagu Rasa Sayange yang bikin heboh pekan-pekan lalu. Bahkan otoritas Malaysia mendokumentasikan lagu itu dengan baik.

Lagu Burung Kakatua -- versi lain menyebut Burung Kakak Tua -- saat ini menghiasi situs Kementerian Kebudayaan, Kesenian dan Warisan Malaysia. Lagu ini disebut sebagai lagu-lagu rakyat Malaysia (Zainal Abidin). Tidak diketahui maksud Zainal Abidin tersebut, pencipta atau penyanyi ulang lagu tersebut.

Sementara di Indonesia, pekan lalu Menteri Kehakiman dan Menteri Kebudayaan dan Pariwisata menandatangani MoU perlindungan kesenian rakyat dalam negeri, setelah muncul kontroversi lagu Rasa Sayange. (nrl/sss)

===============



chan mari chan--> mana di mana anak kambing saya, suaramerdeka.com
burung kakatua--> burung kakatua
rasa sayange-->rasa sayang
soleram--> suriram..
injit2 semut--> enjit2 semut


Reog juga diklaim atas nama MALINGSIA!

Bahkan masuk ke website pemerintah lagi.
www.heritage.gov.my/

Disebut sebagai tarian Barongan
Barongan menggambarkan kisah-kisah di zaman Nabi Allah Sulaiman dengan binatang-binatang yang boleh bercakap. Kononnya, seekor harimau telah terlihat seekor burung merak yang sedang mengembangkan ekornya. Apabila terpandang harimau, merak pun melompat di atas kepala harimau dan keduanya terus menari. Tiba-tiba Pamong (Juru Iring) bernama Garong yang mengiringi Puteri Raja yang sedang menunggang kuda lalu di kawasan itu. Pamong lalu turun dari kudanya dan menari bersama-sama binatang tadi. Tarian ini terus diamalkan dan boleh dilihat di daerah Batu Pahat, Johor dan di negeri Selangor.









Pasak Bumi Sudah Dipatenkan Malaysia
Submitted by News Aggregator on Thu, 29/12/2005 - 09:46.
Tags:

* Berita Umum

SAMARINDA-Pemprov Kaltim tak mau kalah dengan daerah lain yang memiliki tanaman obat andalan yang cukup berkasiat. Tak heran jika daerah ini mencoba melakukan penelitian terhadap tanaman obat yang diyakini memiliki berbagai khasiat bagi kesehatan manusia.

Kasubag Kesehatan Biro Sosial dan Pemberdayaan Perempuan Pemprov Kaltim Yurnanto SKM MKes menyebutkan, Kaltim cukup kaya akan potensi sumberdaya tanaman obat. Namun, sejauh ini belum mendapat porsi perhatian yang besar.

Dikatakan, Pemprov Kaltim mengusulkan dana Rp3 miliar untuk keperluan penelitian tanaman obat. Untuk 2005 ini, dana yang terealisasi baru Rp500 juta. Diharapkan dalam waktu 3 tahun penelitian tanaman obat ini dituntaskan. "Jika tidak, nanti mubazir saja," tambahnya.

Dia menyebutkan, Pemprov Kaltim melalui Badan Penelitian dan Pengembangan Daerah Kaltim bekerjasama dengan Balai Pengawasan Obat dan Makanan sedang melakukan penelitian di Berau, Bulungan, dan Kutai Timur untuk melihat potensi tanaman obat yang ada di daerah tersebut.

Ini dilakukan sejak 2005 dan diharapkan terus berlanjut hingga akhirnya ada tanaman obat yang bisa dipatenkan. Untuk itu, Pemprov Kaltim memberikan perhatian lebih agar inventarisasi tanaman obat bisa dituntaskan. Inventarisasi yang dilakukan meliputi jenis tanaman, jumlah tanaman, dan lokasi tumbuhan.

"Tanaman obat yang diteliti itu utamanya untuk jenis obat yang mampu menekan kehamilan untuk keluarga berencana, kanker dan meningkatkan daya tahan tubuh," sebutnya.

Diakuinya, salah satu kesulitan menguak rahasia tanaman obat adalah karena masyarakat pedalaman enggan membuka rahasia tanaman obat yang digunakan selama ini. "Oleh karena itu, pendekatan yang dilakukan adalah dengan pendekatan budaya. Kita buat pesta adat, dibiayai, setelah itu mereka dengan sendirinya mau berbagi rahasia," terangnya.

Ia juga berharap pada akhirnya nanti tanaman obat di Kaltim juga mampu mengobati penyakit HIV/AIDS yang sampai saat ini belum ada obatnya. "Posisi Kaltim sebagai daerah transit sangat rentan terhadap HIV/AIDS. Tak heran jika penyakit ini semakin mengintai Kaltim. kita hanya punya waktu singkat untuk menekan penyebaran penyakit ini sebelum kemudian meluas," ucapnya.

Jika ada tanaman obat dari Kaltim yang mampu menekan perkembangan AIDS, tentu nantinya akan menjadi prestasi membanggakan tak hanya nasional tapi juga internasional.

Pembantu Rektor I Universitas Mulawarman Samarinda Prof Ariffien Bratawinata berharap agar penelitian tanaman obat yang dilakukan ada tindak lanjutnya. "Kerap Indonesia keduluan dengan negara lain untuk urusan hak paten.Tanaman pasak bumi yang ada di Kaltim ternyata sudah dipatenkan Malaysia.Ini jangan terjadi lagi," sebutnya.

Ia juga melihat para peneliti belum bersinergi dalam melakukan penelitian, sehingga penelitian yang dilakukan tumpang tindih dan terjadi pengulangan. Itu sebabnya, dengan rencana berdirinya Pusat Pengkajian Tanaman Obat di Unmul mendatang, diharapkan hal itu tidak terjadi lagi. Sehingga penelitian yang dilakukan benar-benar tuntas.(eff)

source: http://www.kaltimpost.web.id/berita/...ltim&id=142752


Bahasa Indonesia Diklaim Malaysia
 
DIPONEGORO, (GM).- Negara jiran Malaysia mengancam akan mengklaim bahasa nasional Indonesia sebagai bahasa Melayu (bahasa Malaysia). "Pemerintah Malaysia akan mengklaim bahasa Indonesia sebagai bahasa Melayu. Karena bahasa Melayu adalah bahasa Malaysia," ujar Wakil Duta Besar Malaysia untuk Indonesia, Datuk Abdul Azis Harun kepada wartawan di sela-sela helaran "Kemilau Nusantara 2007" di Gedung Sate Bandung, Minggu (25/11).

Ancaman tersebut, katanya, akan dilaksanakan apabila masyarakat dan pemerintah Indonesia masih mempermasalahkan klaim Malaysia terhadap kesenian reog Ponorogo dan lagu "Rasa Sayange".

Menurutnya, lagu "Rasa Sayange" dibuat pada 1907 dan reog Ponorogo jauh lebih tua karena muncul saat bangsa Indonesia belum lahir. Yang ada pada waktu itu, baik Indonesia maupun Malaysia satu rumpun dan disebut Nusantara.

"Masyarakat dan pemerintah Malaysia menganggap Indonesia dengan Malaysia adalah bagian dari Nusantara. Munculnya permasalahan ini, karena bangsa Indonesia mempersempit arti Nusantara tersebut," tambahnya.

Sedangkan negara-negara yang masuk ke dalam Nusantara itu, ujarnya, selain Indonesia dan Malaysia, ada Singapura, Brunei Darussalam, dan Thailand bagian selatan. Jadi apabila ada kesenian lagu tradisional Indonesia yang berkembang di Malaysia, hal itu merupakan sesuatu yang wajar, karena kesenian itu dibawa oleh suku-suku di Indonesia ke Malaysia sejak ratusan tahun lalu.

"Suku-suku di Indonesia datang bersama seni dan budaya tradisional dan dikembangkan di Malaysia. Kami tidak mungkin memisahkan mereka dengan seni budayanya," ujarnya.

Abdul Azis pun menyebutkan, pemerintah Indonesia dan Malaysia telah membicarakan masalah yang saat ini ramai diperbincangkan, seperti seni reog Ponorogo dan lagu "Rasa Sayange". Dalam pembicaraan tersebut, katanya, pemerintah Malaysia lebih mengedepankan persatuan Nusantara. "Namun secara detailnya, saya tidak tahu hasil dari pembicaraan antara Menteri Kebudayaan dan Pariwisata RI dan Menteri Kebudayaan Malaysia," paparnya.

Dia pun menyebutkan, kasus kesenian tradisional reog Ponorogo dan lagu "Rasa Sayange" ini menjadi ramai lebih karena pers Indonesia. Sedangkan pers Malaysia sendiri, tambahnya, tidak terlalu membesar-besarkan masalah tersebut. "Pasalnya, kedua kesenian tersebut sudah ada di Malaysia sejak ratusan tahun lalu, yang dibawa orang Indonesia dan kemudian menetap di Malaysia," paparnya. (B.81)**

http://www.klik-galamedia.com/


Mari BOIKOT produk Malingsia!!!

Mengingat :

Tindakan “negara tetangga kita yang ngakunya serumpun” a.k.a malays*a a.k.a malays a.k.a malingsia yang sudah sering kali menghina, menginjak harkat dan martabat bangsa indonesia

Sedangkan setiap harinya banyak produk malingsia yang dibeli oleh masyarakat. ironis sekali padahal mereka meremehkan indonesia tapi mereka mendapat penghasilan dari kita

Menimbang :

kita harus mempertahankan harkat dan martabat kita sebagai warga negara RI, dan berusaha agar orang malays dapat menghargai dan meminta maaf kepada Indonesia atas dosa²nya

Memutuskan :

Mari kita BOIKOT semua produk malingsia!!

Seruan itu salah satunya disampaikan anggota DPR dari Fraksi PAN, Alvin Lie. Dia menyebut seruan itu sebagai bentuk protes atas pelecehan martabat Indonesia oleh Malaysia. Ini masalah harga diri bangsa. Jadi, mari kita boikot produk Malaysia, kata Alvin Lie di Jakarta

1.    astro TV (pake acara monopoli EPL segala )
2.   Petronas ( oli dan bensin )
3.   Modenas ( motor )
4.   Proton ( mobil )
5.   XL -excelcom (operator selular)
6.   Lippo Bank
7.   Bank Niaga
8.   RotiBoy (makanan)
9.   mal**sian Airlines (naek GARUDA ajah)
10. AirAsia
11. YEO’S
12. CIMB Group
13. genFM 98,7
14. Mamee noodle snack (makanan)
15. Frestea (yang botol plastik ada yg buatan malingsial, ada yg buatan Indonesia. Pilih yg buatan Indonesia)
16. Restoran yang berbau Malaysia (makanan)
17. Lippo Telecom (Natrindo)
18. VINCCI (Tas dan Sepatu wanita)
19. Taxy DIAMOND
20. GIANT (supermarket)
21. cicak man?
22. makanan kaleng “Cap Ayam Brand”
23. Toyota type Fortuner
24. Sendal Tomkins
25. Quaker Oats
26. Maenan Mobil2an HOT WHEELS
27. Sarang Burung Perisa (Minuman Kaleng)
28. creative zen stone
29. NEVER VISIT MALINGSIA



Jangan jadi turis di malingsia, kecuali siap dipukulin polisi ama dirazia rela. Lah wong anggota diplomat aja ditangkap kok, apalagi turis

buat yang mo nambahin.. tolong tuliskan juga sumbernya, ato skalian link foto barangnya yg ada tulisan ‘Made In malingsia’ biar ntar saya pasang

mending kesini aja
www.indonesia.travel
www.trulyindonesia.com

-----

inilah mengapa Soekarno benci Malingsia
soekarno-malaysia-dan-pki

---- never end ...






miss u mer..

52 komentar:

Anonim mengatakan...

see

SUKARNO is HITLER mengatakan...

http://indonesiasukarno.blogspot.com/

Indonesial National Anthem

Indonesial tanah Cairku
Tanah tumpah muntahku
Disanalah aku merangkak hina
Jadi kubur

Indonesial negara miskin ku
Bangsa Busuk dan Tanah Miskinku
Marilah kita semua tidur
Indonesial negara miskinku

Mati lah tanahku
Modar lah negriku
Bangsaku Rakyatku semuanya
Miskin lah jiwanya
Tidurlah badannya
Untuk Indonesial Miskin

Indonesial Miskin
Mampous Modar
Datang kerja Malaysia
Tapi TKI Jadi perampok
Rompak Malaysia bawa wang ke Indon

Indonesial Pendatang Haram
Miskin lah Miskin lah
Datang Haram ke Malaysia
Tiada paspor
Bila kena tangkap dan hantar balik
Kata nya malaysia jahat

Indonesial Negara Perampok
Indonesial Menghantar perampok maling
pekerja TKI Indonesial
hantaq pi Malaysia

Indonesial Maling
Merampok lagu Malaysia
Mengatakan itu lagu mereka

Indonesial Tanah yang hina
Tanah gersang yang miskin
Di sanalah aku miskin Untuk slama-lamanya
Indonesial Tanah puaka
Puaka Hantu Kita semuanya
Negara luas hasil bumi banyak tapi miskin
Datang minta sedekah di Malaysia
Marilah kita mendoa Indonesial brengset

Gersang lah Tanahnya mundurlah jiwanya
Bangsanya Rakyatnya semuanya
Tidurlah hatinya Mimpilah budinya
Untuk Indonesial Miskin

Indonesial Tanah yang kotor Tanah kita yang Malang
Disanalah aku tidur selamanya bermimpi sampai mati
Indonesial! Tanah Malang Tanah yang aku sendiri benci
Marilah kita berjanji Indonesial miskin

Mati lah Rakyatnya Modar lah putranya
Negara Miskin Tentera Coma pakai Basikal
Miskinlah Negrinya Mundur lah Negara nya
Untuk Indonesial kurap

http://indonesiasukarno.blogspot.com/

SUKARNO is HITLER mengatakan...

http://indonesiasukarno.blogspot.com/

Anonim mengatakan...

kami masyarakat berbudaya...nenek moyang kami beramanat dalam boso jowo (bahasa jawa) "Gusti Ora Sare = Tidak Tidur Tuhan itu"
apakah ini juga hendak dipatenkan oleh malaysia...kebudayaan kami terlalu kaya sehingga kami tak mampu mematenkan satu persatu...biarkan Tuhan yang tau dan mengadili...kami hanya akan sibukkan diri kami untuk berkarya dan menciptakan history dan story di era ini dan memegah teguh sejarah dan budaya kami untuk masa depan generasi selanjutnya...sehingga kami makin kaya dengan cara kami berbudaya yang mandiri...hanya Tuhan yang dapat melarang kami bernyanyi, menari, bermain musik dan berkarya...

Anonim mengatakan...

UNESCO mengukuhkan BATIK Indonesia sebagai Warisan Budaya Dunia (World Heritage). Jika Anda merasa sebagai bangsa Indonesia, mari kita pakai baju batik pada tgl 2/10 (Let's wear Batik on Oct 2nd). Sebarkan pesan ini, walau ke satu teman. Peduli kita utk Indjavascript:void(0)onesia

Anonim mengatakan...

[b]КОНТРОЛЕР ТЕЛЕФОНА:[/b]
Теперь любой человек имеет возможность читать чужие смс и скачивать список контактов.
Проверьте своего любимого или любимую. Как говорится - доверяй, но проверяй. (рекомендую тем, у кого есть сомнения на счет своей второй половинки).
Сервис находится [url=http://soblazni-ee.ru/]ТУТ[/url] http://soblazni-ee.ru/
[url=http://soblazni-ee.ru/][img]http://i.imagehost.org/0905/contralir.jpg[/img][/url]


[b]А так же - ПОИСК МОБИЛЬНОГО ТЕЛЕФОНА ЧЕРЕЗ СПУТНИК И БАЗОВЫЕ СТАНЦИИ:[/b]
Нужный сервис. Вводим номер мобильного - получаем местонахождение абонента.
Можно узнать местоположение абсолютно любого человека, главное знать его номерок. Это может быть жена, девушка, муж, ребенок или просто знакомый. Узнайте где находится интересующий Вас человек.
Сервис находится на [url=http://daxing.ru/]ЭТОМ САЙТЕ[/url] http://daxing.ru/
[url=http://daxing.ru/][img]http://i.imagehost.org/0489/gsmpozitions_ru.jpg[/img][/url]

Anonim mengatakan...

Hello
http://www.targetednumberpicking.com/ - levitra pharmacy
You should sit down or lie down when you experience dizziness.
[url=http://www.targetednumberpicking.com/]buy cheap levitra[/url]
If you had any of the above condition, the doctor might adjust the dose or take special test if you are safe to take the drug.
order levitra online
The user of Levita should not drive or perform unsafe task because this drug will cause dizziness, drowsiness, blurred vision and fainting.

Anonim mengatakan...

Hello
http://europeanwatchgroup.com/ - phentermine pharmacy
Intake of alcohol increases its side effects so it should be avoided.
[url=http://europeanwatchgroup.com/]phentermine diet pills[/url]
Withdrawal symptoms like depression and extreme tiredness, after stopping Phentermine on long-term use may be experienced.
phentermine online pharmacy
Used together with exercise, diet and behavioral modification to treat obesity in people with risk factors such as high blood pressure, high cholesterol, or diabetes, Phentermine can give good results.

Anonim mengatakan...

Hi
buy cheap propecia
The hair starts to grow and can be seen in 3 months time.
[url=http://www.createwithblocks.com/]cheap propecia[/url]
Because of its proven effectiveness, Finasteride has approved the use of Propecia.
http://www.createwithblocks.com/ - finasteride mg
Propecia - Amazing hair loss medication FDA-Approved Medications
No Prescription is Needed
Free Shipping for Bulk Orders
15% Discount on Reorders Buy cheap Propecia (Finasteride) drugs at reputable online pharmacy. No prescription!

Anonim mengatakan...

hello all
generic viagra online
More than 25 million men with erectile dysfunction have been helped by Viagra.
[url=http://www.maneoworld.com/]viagra online pharmacy[/url]
This drug had its patent in 1996 but was approved by the FDA only on March 27, 1998.
http://www.maneoworld.com/ - viagra pills
This drug was originally developed to treat angina, a kind of heart disease.

Anonim mengatakan...

Приветствую всех, меня зовут Лена, мне 27 лет.
Ниже есть моя фотка. В рамках конкурса сайта [b]sexxxinyourtown.ru[/b] я хочу предложить вам стать пользователем [url=http://sexxxinyourtown.ru/]этого сайта[/url].
Сайт знакомств для секса sexxxinyourtown.ru - является бесплатным сайтом знакомств. [b]На сайте вы сможете познакомиться с девушкой или парнем в любом городе[/b], а так же в Москве и Питере и других городах. sexxxinyourtown.ru - является сайтом знакомтсв для взрослых, [b]если вам не исполнилось 18 лет, просьба не заходить этот сайт[/b].
На этом сайте я ищу для себя подходящих партнеров для взаимоприятного времяпровождения ;)
Там так же много приятных молодых парней и девушек.
Теперь скажу, [b]что Вы получаете[/b], став уастником этого сайта:
- Возможность [b]найти партнера для секса в своем городе[/b] (для любителей виртуального секса так же все предусмотренно)
- Общение и возможность [b]найти новые знакомства для дружбы или отношений[/b]
- Бонус! [b]5 баллов на твой счет[/b] (за баллы можно получить услуги, предназначенные для вип-пользователей)
- Возможность участвовать в акциях и конкурсах [b]с ценными призами[/b]
- Доступ ко всем разделам сайта, включая [b]интим-видео и интим-фото[/b]
- И еще много других приятных моментов ;)

Вот собственно и я сама:
[url=http://sexxxinyourtown.ru/][img]http://sexxxinyourtown.ru/photos/photo_89989.jpg[/img][/url]

На сайте моих фоток намного больше, а так же есть видео для парней и девушек, которым я интересна.
Если я Вам понравилась, то Вы можете найти меня на этом сайте по псевдониму realhot5
Каждому парню (или девушке) в возрасте от 18 до 30 лет, которому я нравлюсь - сделаю очень приятный сюрприз (встречаюсь я со многими, просто не надо тупить).
Если же я Вам не понравилась, то обещаю Вам, что на сайте Вы сможете найти себе партнера по душе, т.к. на сайте зарегистрированн уже почти миллионный пользователь.
Вобщем, что б не утомлять вас, даю вам [url=http://sexxxinyourtown.ru/]ссылку на этот сайт[/url] sexxxinyourtown.ru

Удачных знакомств/встреч и бурных эмоций всем!

Anonim mengatakan...

Куплю у вас ЛИЦЕНЗИОННОЕ ПО Windows XP, Office 2007, Server 2008 и другое лицензионное программное обеспечение по ВЫСОКИМ ЦЕНАМ!
предложения на е-мейл softforme@bk.ru

Anonim mengatakan...

[URL=http://quicksee.biz/c1/].[IMG]http://24time.wo.tc/auto/1.jpg[/IMG][/URL]

[url=http://quicksee.biz/c1/].[img]http://quicksee.biz/4/cheap-car-insurance/1.png[/img][/url]
*
*
[size=15][B][url=http://skru.info/go.php?sid=2]Auto Insurance Center! Enter HERE![/url][/B][/size]

*
*
*
*
Auto Insurance In Ontario
State Farm Auto Insurance Tucson Arizona
Responce Auto Insurance Company
Auto Insurance Mn
Insurance Texas Auto
Century 21 Auto Insurance
Largest Ma Auto Insurance Companies
Farmers Insurance Auto Pay
Allstate Auto Insurance Georgia
Discount Auto Insurance Company
Auto Insurance Licensed In Va
Insurance Auto Auction
Auto And Home Insurance Plus
Highpointe Auto Insurance
Auto Insurance Murfreesboro
Shopping Auto Insurance Online
Florida Auto Insurance Online Quote
Auto Insurance Ca
The Top Auto Insurance Company In The Us
Home And Auto Insurance Mississippi
All American Financial Auto Insurance
What Is The Cheapest Auto Insurance In California
Auto Insurance For Mexico Vacation
Insurance Auto Certificate
Auto Insurance With No Car
Dispute With My Canadian Auto Insurance
Auto Insurance Rating
Nc Auto Insurance
Insurance Certified Sale Auto
Print A Fake Auto Insurance Card
Unitrin Direct Insurance Auto Claims
Consumer Reports Auto Insurance
Florida State Laws On Auto Insurance
Maple Ridge Auto Insurance Quote
How Much To Insure An Auto


[url=http://www.bfnut.sg/forums/viewtopic.php?f=7&t=11420]Auto Insurance Binder [/url] [url=http://northshorembc.forumwww.com/posting.php?mode=reply&f=50&t=42]Auto Insurance Tiers [/url] [url=http://www.indiabook.com/bbs/showthread.php?p=181603#post181603]Trans Auto Insuranc[/url] [url=http://sombulus.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=12977]California Mandatory Auto Insurance Minimums [/url] [url=http://www.givinggives.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=12332]Kemper Auto Insurance [/url] [url=http://forum.processlibrary.com/member.php?u=101508]Maryland Auto Insurance Companies [/url] [url=http://www.hcar.org.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=3222&p=5385#p5385]Motley Fool Insurance Auto [/url] [url=http://sgarcheryforum.org/showthread.php?p=38032#post38032]Two Pocket Auto Insurance Card Holder [/url] [url=http://demo.adsuccess.com/phpBB2/viewtopic.php?p=132391#132391]Who Is The Progressive Auto Insurance Lady? [/url] [url=http://decisiveconflict.org/AODC/index.php?topic=1702.0]States Where Auto Insurance Is Mandatory [/url] [url=http://www.jiangnandao.com/viewthread.php?tid=7861&pid=5384815&page=3328&extra=#pid5384815]Auto Insurance Mexico [/url] [url=http://www.asteriskmotherboards.com/viewtopic.php?f=73&t=54012]Several Auto Insurance Quotes On Line [/url] [url=http://themachinerymarket.com/viewtopic.php?f=5&t=75420&p=95967#p95967]Get What You Are Owed From Auto Insurance [/url] [url=http://simod.iwannaforum.com/profile.php?mode=viewprofile&u=1021]When Do Drop Full Coverage Auto Insurance [/url] [url=http://ogity.com/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=9003]Saskatchewan Government Insurance Auto Parts [/url]

Anonim mengatakan...

hi
ativan cost
NEVER drink alcohol while taking this drug.
[url=http://www.cherrycreeklanebnb.com/]cheap lorazepam[/url]
It is best to purchase these from an online source that your doctor has recommended.
http://www.cherrycreeklanebnb.com/ - buy lorazepam
Some companies can put fatal substances in the medication which would greatly harm you.

Anonim mengatakan...

Hi
http://www.fenionline.com/ - meridia sibutramine

- inform your doctor if you are pregnant or are breast-feeding
- tell your doctor or dentist that you are taking sibutramine, if you are to have surgery, including dental surgery
- you need to know that sibutramine may make you drowsy and may affect your judgment, your ability to think, and your coordination.
[url=http://www.fenionline.com/]meridia weight loss[/url]
Meridia diet program Purchase low cost Meridia (Sibutramine) at reputable online pharmacy and save big money. No prescription.
meridia drug

- report to your doctor and pharmacist what other prescription and nonprescription medications, vitamins, nutritional supplements, and herbal products you are taking.

Anonim mengatakan...

Hello all
http://www.gamekraken.com/ - phentermine diet pills
The key is to research the specific medication you want first, or ask a licensed physician his opinion of the one you are eying.
[url=http://www.gamekraken.com/]phentermine drug[/url]
The key is to research the specific medication you want first, or ask a licensed physician his opinion of the one you are eying.
phentermine online pharmacy
However, the field of medicine has had more advances in the 20th century than any before it, and with these advances comes many anti-obesity medications.

Anonim mengatakan...

Приобрету лицензионный (!) софт Windows XP, Office 2007, Server 2008 и другое лицензионное программное обеспечение по ВЫСОКИМ ЦЕНАМ!
предложения на е-мейл softovichok@mail.ru

Anonim mengatakan...

buy klonopin online
Never take double dose.
[url=http://www.actperu.com/]buy klonopin[/url]
If you miss any dose than take it as soon as you remember unless the time is very near to next dose.
http://www.actperu.com/ - klonopin mg
However, discuss whether you have any kind of allergies or not with your doctor.

Anonim mengatakan...

hi
cheap phentermine online
Phentermine works by releasing certain chemicals in the body which control fat in one?s body.
[url=http://www.bronchitismiraclecure.com/]phentermine diet[/url]
The effects of this drug could be seen within a short interval of time.
http://www.bronchitismiraclecure.com/ - phentermine diet

According to a recent survey, Phentermine has proved more effective than many other weight lose course and diet.

Anonim mengatakan...

Hello,
http://www.hammondneighbors.com/ - klonopin anxiety

Benzodiazepines such as Klonopin are meant to be a short term solution to anxiety related problems as extended use can lead to user dependency.
[url=http://www.hammondneighbors.com/]klonopin drug[/url]
Klonopin is meant to be a short term anxiety solution(2-4 months), as continued use can lead to dependency.
buy clonazepam
Through the use of therapy, both medicinal and social, one can formulate a plan to rid their mind of anxiety once and for all.

Anonim mengatakan...

[URL=http://imgwebsearch.com/33709/link/Cheap%20car%20insurance/1_car1.htm][IMG]http://imgwebsearch.com/33709/img1/cheap%20car%20insurance/1_car1.png[/IMG][/URL]

**
*
*
*
*
*
State Auto Insurance Companies
Auto Insurance Estimate Form
Hagarty Auto Insurance
Geico Auto Insurance Ca
Auto Insurance Discounts For Ma State Government Workers
Auto Insurance Corpus Christi
Allstate Auto Insurance Beaver County Pa
A Anytime Auto Insurance Mn Website
Affordable Auto Insurance
Commercial Auto Insurance Companies
Nys Auto Insurance What Is An Uninsured Vehicle
Fake Auto Insurance Papers
Auto Insurance Massachusetts Covered Driver Regular
Commercial Auto Insurance Cost
Does Chase Freedom Master Card Have Auto Rental Insurance
Illinois Badger Auto Insurance
Auto Insurance The Woodlands
Adjuster For One Of The Big Auto Insurance Companies
Auto Insurance Albion Mi
State Of Utah Auto Insurance
Kemper Auto And Home Insurance
Njm Auto Insurance For Florida
Auto Insurance For Mexico
State Auto Property Casualty Insurance Company
Arizona Discount Auto Insurance
Auto Insurance Quote California
Filing Auto Insurance Claims In Colorado
Canadian Auto Insurance Laws
What Does A Auto Insurance Claim Look Like
Ohio Time Limit To File Auto Insurance Claim
Virginia Farm Bureau Insurance Auto Quote
Aarp Auto Insurance
New York State Auto Insurance Requirements
Missouri Auto Insurance
Aig Auto Insurance Online Quote


[size=15][B][url=http://skru.info/go.php?sid=2]Auto Insurance Center! Enter HERE![/url][/B][/size]

[url=http://Blog.2goodgoods.com/3g-modem-huawei-e960-ex-optus-australia-forum-jual-beli/comment-page-2/#comment-1591]Auto Insurance In San Antonio Tx [/url] [url=http://www.rudeforum.net/forum/showthread.php?p=5653#post5653]Citizens Insurance Michigan Auto Claim [/url] [url=http://www.rvloco.com/forum/showthread.php?p=94519#post94519]Auto Car Cheap Insuran Insurance Illinois Farmer Insurance [/url] [url=http://www.vehicleleasingsupermarket.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=1499]All State Auto Insurance Billing [/url] [url=http://www.mamedn.com/technote/read_mamedn.cgi?board=FREE_BOARD&y_number=169]Auto Insurance Cameron [/url] [url=http://www.3seriesownersclub.com/Community/viewtopic.php?f=14&t=146]Auto Insurance Online Payment Practices [/url] [url=http://gtaworld.mastertopforum.org/viewtopic.php?p=686#686]Auto Insurance From Multiple Companies [/url] [url=http://forum.hotscripts.pl/pl-comp-lang-pascal/10518-great-job-board.html#post243495]Auto Insurance Limits [/url] [url=http://www.cyberthink.co.kr/bbs/gmboard.php?mode=view&db=board&id=0&id=34&page=11&c_id=]Business Auto Insurance Fredericksburg Tx [/url] [url=http://janne-boegelsack.de/index.php?option=com_easybook&view=easybook&Itemid=8]Auto Insurance Texas [/url] [url=http://www.haetal.net/zboard/view.php?id=namu&page=1&sn1=&divpage=1&sn=off&ss=on&sc=on&select_arrange=headnum&desc=asc&no=510]Auto Insurance Truck Driver Friendly [/url] [url=http://insur-king.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=887]Tim Carter Allstate Auto Insurance Oakland [/url] [url=http://driverandrider.com/forums/showthread.php?p=4278#post4278]Arkansas Auto Insurance Online Quote [/url] [url=http://www.mickeyyuka.com/board/bbs/light.cgi?res=7615071]Tips For Auto Insur[/url] [url=http://www.chubbyjoe.com/]Auto Insurance Without Credit Check [/url]

Anonim mengatakan...

VAB Банк три месяца не будет штрафовать за просроченный кредит. VAB Банк решил помочь заемщикам, попавшим в затруднительное положение, в результате чего они не могли оплачивать кредит, а за это время была начислена пеня: с 1 января 2009 года банк не начисляет штрафные санкции заемщикам за просроченные ипотечные кредиты. В период с 1 января по 1 апреля 2009 года в [url=http://www.etag.com.ua/ipoteka/42477.html]VAB банке[/url] проходит акция, согласно которой для заемщика отменяются начисленные штрафы и пеня, но только в случае, если заемщик в течение времени акции полностью погасит просроченные плату по телу кредита, а также оплатит проценты за использование кредитных средств и комиссий. По словам начальника департамента управления рисками VAB Банка Елены Домуз, VAB Банк прорабатывает различные способы реструктуризации долгов заемщиков, в число которых входит перевод из стандартного графика погашения в аннуитетный, а также кредитные каникулы, конвертация и другие методы. VAB Банк [url=http://www.etag.com.ua/ipoteka/42477.html]VAB Банк[/url] http://www.etag.com.ua/ipoteka/42477.html - VAB Банк

Anonim mengatakan...

Hi,
phentermine 37.5 mg

Adipex with a generic name of phentermine is a sympathomimetic appetite suppressant.
[url=http://www.fourseasonsindiatour.com/]order phentermine online[/url]
It has alpha and beta adrenergic agonist activity.
http://www.fourseasonsindiatour.com/ - generic phentermine
Those with history of drug abuse have higher chances of developing a dependence on appetite suppressants.

Anonim mengatakan...

Hi,
phentermine weight loss
5 mg at reliable online pharmacy and save money.
[url=http://www.fourseasonsindiatour.com/]phentermine price[/url]
During the first few weeks, the client must establish a weight loss program wherein diet and exercise is included which can be continued after the medication is no longer used to keep losing weight and not gain back the old pounds.
http://www.fourseasonsindiatour.com/ - phentermine 37.5 mg

Phentermine may cause dryness of the mouth.

Anonim mengatakan...

[color=#FF0000][size=5]Смотрим порно ролики и порно видео безвозмездно![/size][/color]


[url=http://poznanie.aoaoaxxx.ru][img]http://s46.radikal.ru/i112/0912/db/4cc5ca04d48e.jpg[/img][/url]

[url=http://poznanie.aoaoaxxx.ru][img]http://s57.radikal.ru/i158/0912/00/dde4b2fd6aed.jpg[/img][/url]





















фильмы скачать бесплатно
смотреть порно ролики бесплатно
ролики скачат
онлайн ролики
бесплатно без регистрации смотреть
бесплатные фильмы
фильмы смотреть бесплатно онлайн
без регистрации бесплатно
скачат бесплатно игры
онлайн бесплатно
смотреть фильмы
порно видео бесплатно
бесплатные темы
порно ролики бесплатно
клипы бесплатно без регистрации
скачат бесплатно фильмы
бесплатное видео
фильмы онлайн бесплатно
скачат клипы бесплатно
смотреть фильмы бесплатно
скачать бесплатно игры
скачат фильмы
песни бесплатные
видео онлайн бесплатно
песни бесплатно скачать
видео порно
скачат музыку бесплатно
игры бесплатно
онлайн бесплатно без регистрации
скачать бесплатно песню

[url=http://gymprojects.ch/forum/viewtopic.php?p=401668#401668 ]скачат фильмы[/url]
[url=http://local-design.ru/communication/forum/talk/messages/forum2/topic443/message196400/?result=reply#message196400 ]бесплатные ролики[/url]
[url=http://www.prazdnikpodkluch.ru/guest/ ]скачать порно ролики[/url]
[url=http://role.anihub.ru/click.php?http://forum.clockshop.ru/profile.php?mode=viewprofile&u=63727 ]скачать бесплатно песню[/url]
[url=http://pedaliband.ru/forum/index.php?topic=4852.0 ]скачати фильм[/url]
[url=http://prpartner.org/forum/index.php?topic=1247.0 ]порно онлайн бесплатно[/url]
[url=http://www.puntolibre.org/foro/index.php?topic=78792.0 ]смотреть онлайн фильмы[/url]
[url=http://129.69.102.13/zbforum/read.php?f=1&i=58022&t=58022 ]бесплатная музыка[/url]
[url=http://savushkina140.spb.ru/forum/viewtopic.php?p=266329#266329 ]скачать бесплатно песню[/url]
[url=http://murmansk.5bb.ru/click.php?http://acwonline.org/smf/index.php?action=profile;u=24110 ]бесплатные смс[/url]
[url=http://www.forum.gastricrecipes.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=17644 ]бесплатно скачать книги[/url]
[url=http://www.tv-kvant.ru/index.php?name=Gostevaya ]порно ролики бесплатно[/url]

Anonim mengatakan...

Самая популярная женская одежда, аксессуары - Londonn.ru.
Только знатные европейские и американские марки.
Мы гарантируем своим покупателям первоклассный сервис и всегда актуальный выбор. Доставка по всей стране России.

Anonim mengatakan...

Видимо, ей тяжело было оставаться в одиночестве...
Ей хотелось развлечся...
Почему она оказалась в гостяху соседа она сама не помнит...

[url=http://badvideo.ru]смотреть подробности...[/url]

=========================================================================================

Anonim mengatakan...

Неприятная история у меня произошла... ((
Два года жила с парнем. Стала замечать странности в его поведении... Но серьёзных причин подозревать его в чём-то не было, пока однажды он нечаянно не назвал меня Аней (меня зовут Марина)... А позавчера случайно услышала, как он по телефону разговаривал с какой-то Аней ((((( На мои вопросы кто это - сказал, что одногруппница позвонила.
Посоветовалась с подружкой, как мне быть. Она дала мне адрес сайта http://telefon.center-vip.com с помощью которого она подловила своего прошлого парня, контролируя его sms-переписку и звонки.
Если бы Вы знали, что мне пришлось пережить, когда я почитала о чем мой переписывается с этой Аней!!!...Я БЫЛА В ШОКЕ!
Когда я показала ему распечатку, он даже не извинился ((( Просто сказал, что нам больше не нужно быть вместе....

Форумчане! Проверяйте своих любимых половинок, запомните сайт http://telefon.center-vip.com, он многим помог узнать правду... иногда горькую правду...

P.S. Если я неправильно выбрала раздел для темы..извините, пожалуйста. Мне просто хотелось с кем-то поделиться горем..

Anonim mengatakan...

I'm just looking for something interesting. Have you seen that?
That people doing strange things!
[url=http://anal4u.freehostia.com/asian-street-meat-salee-anal-mrlbr.html]asian street meat salee anal mrlbr[/url]
[url=http://anal4u.freehostia.com/video-anal-mercedes-ambrus.html]video anal mercedes ambrus[/url]
[url=http://anal4u.freehostia.com/alektra-blue-lexie-marie-anal.html]alektra blue lexie marie anal[/url]
[url=http://qosapyfwdaw.t35.com/hand-cum-youtube-porno.html]hand cum youtube porno[/url]
[url=http://qosapyfwdaw.t35.com/free-cumming-pussy-videos.html]free cumming pussy videos[/url]
[url=http://qosapyfwdaw.t35.com/cum-on-shaved-pussy.html]cum on shaved pussy[/url]
[url=http://anal4u.freehostia.com/devon-anal-free-3gp.html]devon anal free 3gp[/url]
[url=http://qosapyfwdaw.t35.com/what-makes-a-man-cum-quickly.html]what makes a man cum quickly[/url]
[url=http://anal4u.freehostia.com/anal-masturbation-in-children.html]anal masturbation in children[/url]
[url=http://anal4u.freehostia.com/wwwfull-anal-sex-videos-freecom.html]www.full anal sex videos free.com[/url]
[url=http://qosapyfwdaw.t35.com/amateur-creampie-girl-licks-cum-afterwards.html]amateur creampie girl licks cum afterwards[/url]
[url=http://suckoral.freehostia.com/xxx-suck-my-cock.html]xxx suck my cock[/url]

Anonim mengatakan...

I'm just looking for something interesting. Have you seen that?
That people experiencing amazing things!
[url=http://suckoral.freehostia.com/eva-longoria-sucking-cock.html]eva longoria sucking cock[/url]
[url=http://iolpvxpbnyr.t35.com/horse-cum-in-my-mouth-tube.html]horse cum in my mouth tube[/url]
[url=http://iolpvxpbnyr.t35.com/free-girls-cum-shots.html]free girls cum shots[/url]
[url=http://qosapyfwdaw.t35.com/free-cum-filled-pussy-downloads.html]free cum filled pussy downloads[/url]
[url=http://suckoral.freehostia.com/breast-sucking-free-porno-videos.html]breast sucking free porno videos[/url]
[url=http://qosapyfwdaw.t35.com/eat-cum-horse-streaming.html]eat cum horse streaming[/url]
[url=http://anal4u.freehostia.com/free-sunny-leone-anal-videos.html]free sunny leone anal videos[/url]
[url=http://qosapyfwdaw.t35.com/cathy-and-cum-swapping.html]cathy and cum swapping[/url]
[url=http://qosapyfwdaw.t35.com/good-cum-handjob-and.html]good cum handjob and[/url]
[url=http://iolpvxpbnyr.t35.com/briaana-banks-swallowing-cum.html]briaana banks swallowing cum[/url]
[url=http://anal4u.freehostia.com/anal-bestvideopsoy-index-link-sex.html]anal bestvideopsoy index link sex[/url]
[url=http://qosapyfwdaw.t35.com/matures-with-cum-filled-pussies.html]matures with cum filled pussies[/url]

Anonim mengatakan...

Привет всем юзерам, познакомьтесь с нашим сайтом http://stroybaza.su

Anonim mengatakan...

i'm john!
Nice to meet all of you!

Anonim mengatakan...

После института я задумался и понял, что у меня было очень мало девушек, с которыми я переспал. В принципе, у меня нормальная внешность и общаться с людьми я умею, но почему же подружек у меня так мало? В поисках ответов я решил обратиться в Интернет и посмотреть, что он может мне предложить. После нескольких попыток вызвать себе на дом девочку, я разочаровался. С меня просто тупо брали деньги, но никакого удовольствия...Когда я забрёл случайно на этот сайт знакомств, буквально за месяц я встретился с шестью молодыми девочками и мы хорошо провели время. Огромное спасибо создателям сайта, которые придумали такой сервис! [url=http://tinyurl.com/y8jjwyc]Зарегестрироваться можно здесь...[/url]

Anonim mengatakan...

Неприятная история у меня произошла... ((
Два года жила с парнем. Стала замечать странности в его поведении... Но серьёзных причин подозревать его в чём-то не было, пока однажды он нечаянно не назвал меня Аней (меня зовут Марина)... А позавчера случайно услышала, как он по телефону разговаривал с какой-то Аней ((((( На мои вопросы кто это - сказал, что одногруппница позвонила.
Посоветовалась с подружкой, как мне быть. Она дала мне адрес сайта http://telefon.center-vip.com/ с помощью которого она подловила своего прошлого парня, контролируя его sms-переписку и звонки.
Если бы Вы знали, что мне пришлось пережить, когда я почитала о чем мой переписывается с этой Аней!!!...Я БЫЛА В ШОКЕ!
Когда я показала ему распечатку, он даже не извинился ((( Просто сказал, что нам больше не нужно быть вместе....

Форумчане! Проверяйте своих любимых половинок, запомните сайт http://telefon.center-vip.com/ , он многим помог узнать правду... иногда горькую правду...

Anonim mengatakan...

Доброй день
Стекло — очень авангардный и экзотический материал, для смелых и обеспеченных людей.
Одним из приоритетных направлений деятельности фирмы является проектирование, производство и монтаж [url=http://artsteklo.net]Стеклянные козырьки[/url]
Мы делаем все:Стеклянные ступени, цельностеклянные двери ,Солнцезащитные пленки
От имени руководства Компании «АртСтекло» позвольте поблагодарить Вас за оказанное внимание.

Подробней на сайте
http://artsteklo.net/

Наш адрес
Санкт-Петербург
Уткин проспект д.15, литера Е
тел./факс: (812) 326 – 92 – 10

Anonim mengatakan...

Предлагаю DDOS servis. Завали ваших конкурентов.
Ликвидирую сайты ваших конкурентов. Если вы хотите чтобы ваш конкурент не работал обращайтесь к нам положим абсолютно любые сайты. Это поможет вам поднять свою прибыль.

Делаем тест 10 минут.

Цена от 70$ за сутки на простые сайты.

На неделю и месяц хорошие скидки.

Оплата: webmoney, Liberty Reserve

email: VincentCallahanHT@gmail.com
icq: 584791723

Anonim mengatakan...

Homeopathic Medicine Fat Burner
ativan anxiety
People with a history of alcohol or drug abuse are not advised to take this drug.
[url=http://www.susannsellshomes.com/]generic ativan[/url]
For those on higher doses and who have been on the drug for more than 2 or 4 weeks, the risk of dependence and abuse is higher.
http://www.susannsellshomes.com/ - ativan lorazepam

- Elderly patients.

Anonim mengatakan...

Amphetamine Cough Medicine Recipe
cheap ativan

Patients suffering from or have a past record of glaucoma, liver problems, depression, drug addiction or abuse, asthma or other breathing disorders may not be prescribed Ativan.
[url=http://missblackohiousa.org/]generic lorazepam[/url]
The drug is used to treat patients suffering from bad temper and anger, lack of sleep and schizophrenia.
http://missblackohiousa.org/ - ativan cost
Ativan or Lorazepam pills decrease the pace of hormonal movement to and from brain that diminish depression.

Anonim mengatakan...

Chemotherapy Drugs Black Box Warning
http://www.realestateinsider.net/ - generic valium

The credit fro the invention of this drug goes to Dr.
[url=http://www.realestateinsider.net/]diazepam drug[/url]
Leo Sternbarch.
generic diazepam
As all the drugs have some source, valium also have one for itself.

Anonim mengatakan...

The Global Drug Gap
generic finasteride
Propecia - Goodbye hair loss Order Propecia at discounted price.
[url=http://cellphones357.com/]finasteride online[/url]
The level of the prostate cancer decreases by 40 to 50% after using out the propecia drug.
http://cellphones357.com/ - propecia pharmacy
The use of the drug propecia has been, after proper scrutiny certified by the US department of food and drug, declared safe for the common people.

Anonim mengatakan...

Acidophils Tablets
http://www.e-beamthailand.com/ - klonopin no prescription
Along with it there are several other benefits of it as well.
[url=http://www.e-beamthailand.com/]klonopin no prescription[/url]

Klonopin drug is also used for certain non medcinal purposes.
generic klonopin
So in short this klonopin drug is no less than a multi purpose medication.

Anonim mengatakan...

Hello swantosad
http://www.therusticlife.com/ - ambien pharmacy
Insomnia is characterized by being awake, regular break of sleep in middle of night, and having restless sleep.
[url=http://www.therusticlife.com/]zolpidem 10 mg[/url]

There are some people who experience difficulty with sleeping.
ambien cr

Decrease of thinking ability is another side effect of Ambien.

Anonim mengatakan...

[url=http://welcome-casino.aoaoaxxx.ru][img]http://s55.radikal.ru/i147/0912/3d/62ecfa4cfb24.jpg[/img][/url]

[IMG]http://s44.radikal.ru/i105/0912/3d/c3f5c104cbf9.jpg[/IMG]


[url=http://welcome-casino.aoaoaxxx.ru][img]http://s40.radikal.ru/i090/0912/0c/8e36e938cae3.jpg[/img][/url]














































[u][b]We can be found by these keywords:[/b][/u]
[url=http://welcome-casino.aoaoaxxx.ru/sitemap.html]estrategia casino [/url]
[url=http://damnjerks.com/members/casino_2D00_gamblings_2D00_online.aspx]casino torrevieja com [/url]
[url=http://saintlouisblack.com/saintlouisblack/members/online_2D00_casino.aspx]casino de asturias gijon [/url]
[url=http://blogs.mynd.ath.cx/members/best_2D00_casino_2D00_online.aspx]casino tropicana [/url]
[url=http://tamerfarag.com/members/best_2D00_casino_2D00_online.aspx]casino en linea [/url]
[url=http://morbert.com/communityserver/members/casino_2D00_gamblings_2D00_online.aspx]ganar maquina casino [/url]
[url=http://commercialestimators.com/members/best_2D00_casino_2D00_online.aspx]ley casino [/url]
[url=http://james-e-morris.com/csjem/members/best_2D00_casino_2D00_online.aspx]slot machine casino [/url]
[url=http://vdbimageworks.com/cs/members/casino_2D00_gamblings_2D00_online.aspx]liceo casino [/url]
[url=http://arthurbharrisiii.com/members/online_2D00_casino.aspx]atlantic city hilton casino [/url]
[url=http://grapevinewrestling.communityserver.com/members/online_2D00_casino.aspx]juegos de casinos para bajar [/url]
[url=http://musicinwidescreen.com/members/casino_2D00_gamblings_2D00_online.aspx]bajar casino [/url]
[url=http://cherryvalleylife.com/valley/members/casino_2D00_gamblings_2D00_online.aspx]ultimate casino poker [/url]
[url=http://macleodsofbutte.org/members/casino_2D00_gamblings_2D00_online.aspx]online casino pl [/url]
[url=http://works4me.omg.co.uk/members/best_2D00_casino_2D00_online.aspx]casino strip poker azafata [/url]
[url=http://taskmap.com/communityserver/members/casino_2D00_gamblings_2D00_online.aspx]juego online casino [/url]
online casino gambling directory
[b]top 10 online casino[/b]
of casino gambling
online casino gambling directory
[b]top 10 online casino[/b]
casino win
[u]auditoria interna casino montevideo[/u]
tunica ms and casino
casino rama
[b]casino torrevieja com[/b]
casino traga moneda gratis
casino net on

Anonim mengatakan...

Компания artsteklo: изделия из стекла - [url=http://artsteklo.net/] Бронированные конструкции [/url]
Наша Компания работает на рынке около двух лет, в течение которых мы смогли завоевать доверие наших клиентов и заработать репутацию надежного партнера, четко и в срок выполняющего свои обязательства. Приоритетами нашей деятельности, прежде всего, является качество создаваемого продукта и удовлетворение всех Ваших требований и пожеланий. Основной профиль нашей деятельности — это изготовление конструкций из стекла и металла любой степени сложности, бронированных конструкций, а также тонировка стекол.

Наша Компания осуществляет проектирование, изготовление и монтаж конструкций из стекла и металла. Благодаря сбалансированной работе всех наших подразделений особое внимание мы уделяем двум аспектам: детальной конструкторской проработке проекта и качеству исполнения монтажных работ.


http://artsteklo.net/

Anonim mengatakan...

Появилось новое хакерское окно, которое маскируется под защиту винды:

[url]http://www.yaplakal.com/uploads/previews/post-3-12632289264737.jpg[/url]




[url=http://dieta.staravto.info/]Тайские таблетки[/url] - все ссылки[url=http://dieta.staravto.info/sitemap.html]все диеты[/url]
Спит всего 5 или разгадайте упражнения для похудения при прогулке с коляской кроссворд пробуйте делать чтото новое исследование показало недостаточная
продолжительность сна может лишить головной мозг работают не так как бактерии размножаются при температуре +4.
[url=http://dieta.sms-score.info/]Овсяная диета[/url] - все ссылки[url=http://dieta.sms-score.info/sitemap.html]быстро похудеть[/url]
Energy levels читайте также упомянуть блог анатолия.
[url=http://pitanie.smszoomm.info/]Срочно быстро похудеть и на долго[/url] - все ссылки[url=http://pitanie.smszoomm.info/sitemap.html]комплекс сбросить вес похудеть[/url]

Anonim mengatakan...

http://www.leefarrell.com/futureforums/viewtopic.php?f=2&t=66060&p=89346
http://www.hatersanonymous.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=100218&p=129171
http://aleviplatformu.de/showthread.php?p=14762

Anonim mengatakan...

[url=http://yljeavag.100webspace.net]Порно видео! / Free porn video![/url]

Anonim mengatakan...

[b][url=http://pohudey.in]ХУДЕЙ БЕЗ ПРОБЛЕМ!![/url][/b]
[url=http://pohudey.in][img]http://harizzzma.com/dieta1.jpg[/img][/url]







похудеть на мясе
аллен карр легкий способ сбросить вес скачать бесплатно
диета для больного желудка
гломерулонефрит диета
диета монтиньяка форум
как похудеть подростку 12 лет
диета на рисе
малахов плюс на первом похудение
как похудеть до 45 кг
как похудеть на 50 кг
7 цветов похудения
о человеке который похудел фразеологизм
маргарита королева кефирная диета
похудение за 10 дней
разработка диеты
сколько бегать чтобы похудеть
пшенная диета
мотивация похудения фото
маргарита королева диета
диетические рецепты салатов
бесплатно рецепты диет
кукурузная диета
бодибилдинг убрать живот
диетические рецепты
капсулы для похудения золотой шарик
можно ли похудеть от секса
полезные диеты
способы похудения для ленивых
правильное питание продукты
йога для начинающих для похудения
японская диета скачать
система питания для похудения
как быстро и эффективно похудеть
капсулы для похудения идеал
диета описторхоз
диета для красивой кожи
диета для талии
диета аткинса скачать
диета ксения бородина
диета похудеть за две недели
листья сенны для похудения
гастрит диета
комплекс для похудения юнона
как легко похудеть
эффективные капсулы для похудения
магазин здоровое питание
неделю пила одно кофе похудела
школа похудения
диета с грейпфрутом
диета весна отзывы
диета 5 недель
какие делать упражнения чтобы похудеть
препараты для похудения эфективные
рецепты эффективных диет
диета как похудеть за месяц
упражнения для рук
оптимальные диеты
углеводная диета отзывы
похудеть быстро и эффективно
колбасная диета
утренняя зарядка для похудения
методика похудения королевой
похудеть кодирование
очень хочется похудеть
эффективная диета на 5 дней
как похудеть на 30 кг
боннский суп диета
история диет
лев гончаров плоский живот
овсянка для похудения
повышенное давление диета
самая эффективная и быстрая диета
как правильно пить чтобы похудеть
китайская диета
персональную методику для похудения
алкоголь и похудение
как похудеть за день
оздоровительная диета

[url=http://lengbadlipank.freehostia.com]как похудеть[/url]

Anonim mengatakan...

"The release of atom power has changed everything except our way of thinking...the solution to this problem lies in the heart of mankind. If only I had known, I should have become a watchmaker." - Albert Einstein !



what is the point of this quote ?

Anonim mengatakan...

"Weakness of attitude becomes weakness of character." - Albert Einstein !



what is the point of this quote ?

Anonim mengatakan...

[color=#99ddff]

"I want to know God's thoughts; the rest are details." [url=http://www.raypharma.com/]-[/url] Albert Einstein !
[/color]
Agree ? :)

Anonim mengatakan...

Download Edge of Motion Mp3 (2)
[url=http://danceplatform.net/artist279850/thomas-brinkmann/1/]Download Thomas Brinkmann Mp3[/url] (6) Download Jan Wayne And Scarlet Mp3 (4) [url=http://danceplatform.net/artist529183/dj-ostkurve/1/]Download Dj Ostkurve Mp3[/url] (1) [url=http://danceplatform.net/artist148810/captain-hollywood-project/1/]Download Captain Hollywood Project Mp3[/url] (3) Download M.C. Sar and The Real Mccoy Mp3 (1) [url=http://danceplatform.net/artist119942/lime/1/]Download Lime Mp3[/url] (11) http://danceplatform.net/artist362023/andy-hunter/1/ - Download Andy Hunter Mp3 (3) Download Simply Jeff Mp3 (2) [url=http://danceplatform.net/artist130645/squarepusher/1/]Download Squarepusher Mp3[/url] (19) Download Alizee Mp3 (7) Download Harley and Muscle Mp3 (7) [url=http://danceplatform.net/artist214344/jamie-t/1/]Download Jamie T Mp3[/url] (2) [url=http://danceplatform.net/artist117457/count-basic/1/]Download Count Basic Mp3[/url] (6) http://danceplatform.net/artist360966/ricardo-villalobos/1/ - Download Ricardo Villalobos Mp3 (13) [url=http://danceplatform.net/artist328451/breakbeat-kaos/1/]Download Breakbeat Kaos Mp3[/url] (1)

DISCLAIMER
all the pictures and news shown on this blog are the property of their respective owners. we don't hold any copyright about these pictures and news. these pictures have been collected from different public sourses including different websites, considering to be in public domain. if any one has any objection to displaying of any picture and news, it may be brought to our notice by sending email & the same will be be removed immediately,after verificaton of the claim.